Wednesday 21 October 2015

Rawatan penyakit kritikal dengan Kad Perubatan (Medical Card)

Wednesday 21 October 2015,1:42 pm


Kanser atau barah adalah merupakan salah satu penyakit kritikal. Tidak kira sama ada anda adalah lelaki atau perempuan, miskin atau kaya, muda atau tua, kanser boleh menyerang bila-bila masa. Biasanya kanser terdapat 4 peringkat/tahap. Bagi pengidap kanser masih ditahap 1 dan 2, masih boleh meneruskan rawatan dan adakalanya bebas kanser selepas membuat pelbagai rawatan di hospital ataupun secara tradisional. 

Walaubagaimanapun, bila penyakit kanser sudah sampai di tahap 3 dan 4, ianya menandakan penyakit sudah sampai di tahap kritikal.

Bagaimana MEDICAL CARD berfungsi ketika anda mendapat penyakit kritikal?

Sekiranya penyakit anda di tahap 1 dan 2, anda boleh menggunakan medical card untuk membiayai kos rawatan di hospital sehingga anda bebas dari penyakit tersebut. Sepertimana yang kita semua sedia maklum, kos rawatan untuk kanser adalah mahal. Biasanya kos adalah antara RM40,000 hingga RM400,000.00 bergantung kepada tahap penyakit tersebut.


Sekiranya penyakit anda sudah ditahap 3 dan 4 anda akan dibayar dengan sejumlah pampasan bagi meringankan beban. Jadi, sudahkah anda mempunyai medical card? Sekiranya belum, saya nasihatkan anda supaya mengambil medical card sementara anda masih sihat kerana sekiranya anda sudah disahkan mengudap penyakit terutamanya penyakit kritikal, medical card sudah tidak boleh dimohon lagi. Fikir-fikirkan.


Kawan anda semasa anda memerlukannya 
Your friend when you most need 

Anna 012-6888 266 
Nizam 012-7787 785

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...