Sunday 18 October 2015

Gemuk tak boleh apply medical card?

Sunday 18 October 2015,1:40 pm



Adakah anda mengalami masalah berat badan yang kritikal? Adakah anda sudah dilindungi? Sekiranya jawapan anda adalah anda mengalami masalah berat badan dan dilindungi, anda akan mengalami kesukaran untuk apply medical card. Kenapa? Jom baca sambil renung-renung2kan.

  1. Medical card hanya sesuai diambil oleh anda yang sibat tubuh badan. Apa kena mengena dengan berat badan? Orang yang ada masalah berat badan atau GEMUK berisiko untuk mendapat menyakit.
  2. Perlu buat MEDICAL CHECKUP. Kalau dah buat medical checkup semua akan diperiksa dan mungkin boleh jumpa macam-macam penyakit. Walaupun ada melepasi medical checkup mungkin permohonan anda
          a) Diterima tetapi loading. Anda perlu bayar lebih
          b) Diterima tetapi exclusion. Mungkin ada beberapa manfaat yang tidak boleh diambil ataupun                company tak boleh nak offer.
          c) Tidak diterima langsung (declined)
          d) Posponed (kena tunggu lama dan perlu turunkan berat badan dahulu baru apply).

So nasihat saya, amalkan gaya hidup sihat untuk kekal sihat dan turunkan berat badan sekiranya anda mengalami masalah berat badan. Apply mecidal card sementara anda masih sihat. Perlu diingat, permohonan medical card tidak terus boleh digunakan tetapi ada waiting period yang perlu anda tunggu.

# sekurang-kurangnya berat adalah di bawah 100kg.


Kawan anda semasa anda memerlukannya 
Your friend when you most need 

Anna 012-6888 266 
Nizam 012-7787 785

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...