Monday 3 October 2016

Kenapa Pelan Penggantian Gaji penting?

Monday 3 October 2016,11:30 am

Kenapa Pelan Penggantian Gaji penting?


Dialog antara Prospek dan Agen ini mungkin mengubah pendirian anda!

******************************************************************

Prospek : Maaf Encik. Saya tak ada duit nak join Takaful yang Encik cakap ni.

Agen :Tuan, agak-agak tuan gaji RM3,000 sebulan ni penting tak untuk tuan sekeluarga?

Prospek :Eh! Mestilah penting! Dengan gaji tu lah saya bayar macam-macam komitmen. Makan minum keluarga, sewa rumah, belanja sekolah anak, perubatan klinik, kereta.

Agen : Kalau tuan sakit kritikal atau hilang keupayaan bekerja selama-lamanya, majikan tuan masih bayar tak gaji RM3,000 sebulan tu tiap-tiap bulan?

Prospek : Err...Majikan bayar setakat 6 bulan je. Tu pun semakin berkurangan. Ikut Akta Buruh.

Agen : Habis tu, macammana tuan nak tanggung semua komitmen selepas 6 bulan tu?

Prospek : Tahla...Saya pun tak tau nak jawab apa. Takm terfikir pula saya yang itu.

Agen : Itulah tuan. Jangan cepat sangat melatah cakap tuan tak ada duit nak join Takaful, sedangkan tiap-tiap bulan tuan perlukan RM3,000. Yang berlaku sekarang, tuan bukan tak ada duit. Tuan ada duit tetapi tuan belanjakan ke tempat lain. Sekarang ni, tuan sedar tak tuan ada masalah besar kalau jadi apa-apa kat diri tuan? Satu keluarga tak ada duit nak teruskan kehidupan.

Prospek : Baiklah.. Saya nampak sekarang. Habis nak buat macam mana sekarang kalau bajet saya pun dah ketat ni?

Agen : Ubahsuai perbelanjaan bulanan tuan. Hentikan apa yang tak penting. Kurangkan apa yang boleh dihentikan. Pasti akan ada duit untuk join Takaful saya. Pastikan diri tuan dilindungi dengan Takaful Penggantian Gaji


Nota: Dah ada Pelan Penggantian Gaji? Sekiranya belum sekarang adalah masanya untuk bertindak atau keluarga yang ditinggalkan menderita.


Kawan anda semasa anda memerlukannya
Your friend when you most need

Anna   012-6888 266
Nizam 012-7787 785
IG: suebeleza



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...